Potygodnik

Lanzarote

Tak, nadszedł czas na kolejny Potygodnik.  Nie powiem, żeby był to pasjonujący tydzień, za to na pewno stresujący. Kto śledzi Chłopaków Dwóch na Facebooku (którzy BTW mają już 500 fanów! wow! ), ten wie, że ostatnio zaczynamy dzień od wizyty z Pankotem u weta. Zmagamy się z kryształami moczowymi; na szczęście Pankul już jest w lepszym stanie i nawet nogami z powrotem wywija:

kot

Czeka nas jeszcze 5 dni na antybiotyku, a potem powtórne badania. Trzymajcie kciuki, żeby było dobrze!

A jeśli chodzi o stałe elementy programu to:

Językowo

Dzielnie uczę się niemieckiego z Duolingo i niestety trafiłam już na pierwsze niedociągnięcia. Gdy chcę powtórzyć przerobiony wcześniej materiał, pojawiają się słówka, których na pewno w nim nie było. Za pierwszym razem myślałam, że może coś przegapiłam, ale sytuacja powtórzyła się już kilkukrotnie. Mieliście taką sytuację czy problem dotyczy tylko niemieckiego?

Kulinarnie

Byłam wczoraj ze znajomą w restauracji Szara Eminencja w Piasecznie (której nazwę nie wiedzieć czemu ciągle zmieniam na Stara Eminencja…) i jadłam m.in. pyszne parfait orzechowe. Dla niewtajemniczonych parfait to taka francuska odmiana lodów – mrożony krem z różnymi dodatkami. Ma tylko bardziej zbitą konsystencję niż lody.

Parfait orzechowe

Oczywiście nie samym deserem człowiek żyje – w moim przypadku daniem głównym był królik w sosie musztardowym z gnocchi; koleżanka zamówiła stek z polędwicy wołowej. Wszystko było naprawdę smaczne.

Sama restauracja jest bardzo klimatyczna, ponieważ mieści się w dawnym kinie. Ekran dalej istnieje, a na nim wyświetlane są koncerty i filmy. Bardzo fajny pomysł.

Jedyny problem to parking – jest na nim miejsca na 6-7 aut. Druga część podwórka należy do warsztatu samochodowego, którego właściciel baaaardzo chętnie użyczy nam miejsca – za 5-10 zł, w zależności od tego, w jak „przyjaznym” nastroju akurat będzie.

Linkowo

Segritta poruszyła w tym tygodniu bardzo bliski mojemu sercu temat: dlaczego warto mówić domownikowm, dokąd wychodzimy. Wiele osób uważa opowiadanie się, dokąd wychodzą, za naruszanie ich wolności. Dla mnie to oznaka odpowiedzialności i szacunku dla drugiego człowieka, która na dodatek leży w naszym interesie – dobrze żeby inni wiedzieli, gdzie nas szukać, na wszelki wypadek, gdyby coś nam się stało.

Sportowo

Najpierw pochwalę się Wam, że dziś na siłowni ogarnęłam ergonometr wioślarski.

Częściej ćwiczę mięśnie nóg i brzucha (bieganie, joga), więc uznałam, że potrzebuję kardio, które angażuje również górne partie ciała. Na początku miałam problem ze zgraniem rąk i nóg, ale po kilku minutach poczułam się jak prawdziwa wioślarka. Podejrzewam tylko, że jutro nie ruszę rękami.

A poniżej podsumowanie treningów w tym tygodniu.

sport, endomondo

Czasem zapominam, że przecież nie ćwiczę zawodowo i 3 treningi w tygodniu to całkiem przyzwoita liczba. Pięć brzmi bardziej satysfakcjonująco, tylko mój organizm nie bardzo daje radę. Dziś obiecałam sobie, że nie będę mieć do siebie żalu, jak nie uda mi się tej liczby osiągnąć.

Na koniec powiem Wam, że z niecierpliwością czekam na dzisiejsze Oscary. Zazwyczaj nagrody filmowe zupełnie mnie nie kręcą, ale tym razem aż trzy polskie filmy będą walczyć o statuetki: „Ida”, „Nasza klątwa” i „Joanna”. Najmocniej trzymam kciuki za „Naszą klątwę” i Leorodziców, których blog śledzę już od dawna.

Także czas zaopatrzyć się w przegryzki, bo długa noc nas czeka. 😉

kot paluszki

 

Skomentuj

