Eksperyment – niemiecki z Duolingo

Językownik FB(1)

Przyznam szczerze, że jeśli chodzi o naukę języków, jestem tradycjonalistką. Potrzebuję lektora, podręcznik i zeszyt. Nigdy nie uczyłam się sama. Owszem dość często robię dodatkowe ćwiczenia z gramatyki czy słownictwa, jednak zawsze w celu powtórzenia materiału; nigdy, żeby nauczyć się czegoś nowego. Z kolei gdy już uda mi się osiągnąć wyższym poziom wtajemniczenia, z radością zaczynam czytać w danym języku, oglądać filmy, słuchać radia, ale w sumie nie traktuję tego jako nauki. Czytam, słucham i oglądam dla czystej przyjemności, a nie żeby uczyć się języka. To trochę taki efekt uboczny.

Po powrocie z Akwizgranu (kto ciekaw relacji, zapraszam tu) zapragnęłam nauczyć się niemieckiego. Znam już angielski, francuski, włoski, język Goethego fajnie dopełniłby całości. Zresztą uczyłam się go w podstawówce przez bodajże 4 lata. Uczyłam, ale nie nauczyłam. Poza:

niemiecki

nic mi w głowie nie zostało.

Niestety tymczasowo musiałam porzucić ten pomysł ze względu na brak środków. I wiecie co, w ostatnią niedzielę mnie tknęło. Wszyscy wkoło chwalą Duolingo (bezpłatny program on-line i aplikację na smartfony do nauki języka). Może warto spróbować? Przy okazji zobaczę też, jak to jest uczyć się języka samemu i na ile pomocne są takie aplikacje.

Duolingo

Zaczęłam wczoraj. Niech to będzie 30-dniowe wyzwanie. Równo 18 marca (jak nie zapomnę) dam Wam znać, co sądzę o tej metodzie: czy faktycznie czegoś się nauczyłam i jak sprawdza się w nauce od zera. Spodziewajcie się relacji nie tylko z perspektywy ucznia, lecz także nauczyciela.

A jeśli z jakichś powodów rzucę samodzielną naukę lub Duolingo w diabły, też dam Wam znać. (Niestety jest to bardzo prawdopodobne – nie jestem najmocniejsza w różnego rodzaju wyzwaniach…)

Ktoś ma ochotę dołączyć?

2 uwagi do wpisu “Eksperyment – niemiecki z Duolingo

  1. Ja używam duolingo do angielskiego, ale Ciebie podziwiam i trochę zazdroszczę tej łatwości przyswajania języków obcych. No bo ilość jest imponująca 🙂 Trzymam kciuki za wyzwanie!

Skomentuj

