Alfabet roku A-F

 

Nigdy nie lubiłam podsumowań. Głównie dlatego, że podchodziłam do nich zbyt ambitnie i bilans zawsze wychodził ujemny.  Ostatnio do mnie dotarło, że przecież podsumowanie roku to niekoniecznie rachunek zysków i strat, na którym zaznaczamy plusy i minusy, aby na koniec osiągnąć sumę całkowitą. Po tym wiekopomnym odkryciu postanowiłam sporządzić podsumowanie w formie alfabetu roku. A żeby nie było za długie, podzieliłam je na 4 części, którę będe publikować co drugi dzień do końca roku. Więc jeśli nie lubicie podsumowań, zapraszam na bloga po Nowym Roku. 😉

No to co? Zaczynamy!

A jak Akwizgran

Akwizgran, w Niemczech znany jako Aachen, a we Francji jako Aix-la-Chapelle, odwiedziłam w listopadzie, mniej turystycznie, a bardziej towarzysko. Pełna relacja tutaj

2014-11-22 08.12.12-1

A czym, poza nazwą na „a”, Akwizgran zasłużył sobie na miejsce w podsumowaniu? Niestety część towarzyska nie wypaliła, za to w samym mieście zakochałam się po uszy. Pierwszy raz, będąc w obcym miejscu, poczułam, że mogłabym w nim zamieszkać na zawsze. Nie ukrywam, że chociaż mieszkam w Warszawie właściwie od zawsze (bo „sprowadziłam się”, jak miałam 2 tygodnie), nie przepadam za nią. Jest dla mnie za duża, zbyt chaotyczna. Akwizgran zachwycił mnie kameralną atmosferą, niewielkimi (w porównaniu z Warszawą) rozmiarami, a jednocześnie obecnością wszystkich potrzebnych atrakcji. To nieduże, tętniące życiem miasto pełne zieleni i o pięknej zabudowie.

Odwiedźcie koniecznie. Może Wasze serca też podbije.

 

B jak bigos

I to nie dlatego, że jestem fanką tej wigilijnej potrawy. Wręcz przeciwnie. Po prostu ten rok był jak jeden wielki bigos. Pełen problemów i trudnych, bardzo trudnych chwil. Przeplatanych mega pozytywnymi wydarzeniami, takimi jak moje 30. urodziny, na których udało mi się zgromadzić wszystkie, WSZYSTKIE najbliższe osoby, mimo że są rozstrzelone po całej Polsce.

DSC_0163

Takimi jak podróże: Akwizgran, Paryż, Rodos. A do tego Łódź, Konin, Białystok, Bielsko-Biała, Poznań. Nigdy w ciągu jednego roku nie odwiedziłam tylu miejsc.

Takimi jak poznawanie nowych ludzi podczas ślubów, imprez, w pracy, na Blogowigilii…

A resztę przemilczę.

 

C jak człowiek

Bo ludzie są w naszym życiu najważniejsi.

 

D jak dom

Od prawie 5 lat mam swoje wymarzone mieszkanie, jednak od pewnego czasu nie czuję się w nim jak u siebie. Może dlatego, że ja się w tym czasie zmieniłam i teraz urządziłabym je zupełnie inaczej. Może dlatego, że nigdy nie było urządzone tak, jakbym chciała, tylko wcześniej nie zwracałam na to uwagi. A może właśnie dlatego, że to w nim przeżywałam najtrudniejsze chwile tego roku. Jedno jest pewne – spędziłam w nim w tym roku bardzo dużo czasu – i podczas długiego zwolnienia lekarskiego, i teraz jako freelancer. Jak teraz policzyłam, wyszło mi 6 miesięcy. Postanowienie na nowy rok? Oswoić mieszkanie, żebym ponownie poczuła się w nim jak w domu.

 

E jak emocje

Tak, to był rok pełen emocji. Tych trudnych, i tych łatwiejszych. Emocjonalny rollercaster.

 

F jak francuski i Francja

Wielokrotnie już pewnie powtarzałam: jestem zagorzałą frankofilką. Na dźwięk francuskiego moje serce zawsze zaczyna mocniej bić, a wszystko, co francuskie, ma ułatwiony start. Chcesz mi kupić present? Niech będzie związany z Francją. Zawsze będzie trafiony. Nawet jeśli okaże się nim…klucz francuski. Dlatego najpiękniejsze zwieńczenie tego roku, jakie mogłam sobie wymarzyć, stanowił wyjazd do Paryża. I ogromnie się cieszę, że mimo pewnych przeciwności, udało mi się go zrealizować. Na dodatek z moją mama, która cieszyła się jak dziecko i przeżywała wszystko równie intensywnie jak ja.

2014-12-05 17.29.15

c.d.n.

3 uwagi do wpisu “Alfabet roku A-F

Skomentuj

