Cedrowe mydło do włosów i ciała

Zachęcona recenzją Anwen, kupiłam jakiś czas temu rosyjskie Cedrowe mydło do włosów i ciała. Początkowo podchodziłam do niego jak do jeża – mydło do włosów? Chyba kogoś pogięło. Ale ciekawość zwyciężyła. Tym bardziej, że skład wygląda RE-WE-LA-CYJ-NIE. Spójrzcie:

2014-12-10 13.18.50

Jedyne surfaktanty to pozyskiwane z oleju kokosowego delikatne Sodium Cocoyl Isethionate i Sodium Methyl Cocoyl Tuarate. Do tego Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride – substancja antystatyczna i ułatwiająca rozczesywanie, pochodzenia roślinnego, oleje roślinne (z sosny syberyjskiej, arniki górskiej, cedru himalajskiego ) i mnóstwo ekstraktów roślinnych.

Jeśli chodzi o konserwanty mamy jedynie alkohol benzylowy oraz kwas sorbowy i benzoesowy. Czyli żadnych podejrzanych substancji.

Po otwarciu opakowania czekała mnie miła niespodzianka, bo mydło wygląda jak… czekoladowa galaretka i ma piękny ziołowo-mydlany zapach.

Ciągle jeszcze nie do końca przekonana zanurzyłam palce w słoiku, konsystencja dalej przyjemna, wydobyłam odrobinę galaretki, zwilżyłam i zgodnie z zaleceniem producenta spieniłam w dłoni, a następnie nałożyłam na włosy. I tu konsternacja… pieni się jak zwykły szampon, myje jak zwykły szampon.

Ok, czyli to nie mydło, tylko bardzo gęsty, galaretkowy szampon. Od razu mi się lepiej zrobiło, bo nazywanie mydłem preparatu do mycia włosów dalej do mnie nie przemawia. Taka ze mnie tradycjonalistka.

No ale wracając do tematu, włosy zostały umyte, szampon, tzn. mydło, spłukane. A efekt?

Pięknie wygładzone, lśniące włosy, odbite u nasady, miękkie i świeże w dotyku.

2014-12-10 10.22.46

Po dwóch razach mogę stwierdzić, że włosy zdecydowanie dłużej wyglądają świeżo i wolniej klapną. Dodatkowo mydło nie podrażniło skóry głowy, co niestety często mi się zdarza.

Efekt przypomina mi ten, jaki udawało mi się osiągnąć w szkole podstawowej, kiedy regularnie bawiłam się w samodzielnie przygotowywane płukanki ziołowe.

Zobaczymy, jak mydło sprawdzi się na dłuższą metę, ale nawet jeśli miałby to być kosmetyk doraźny – zdecydowanie polecam.

Testowałyście? Przetestujecie?

2 uwagi do wpisu “Cedrowe mydło do włosów i ciała

  1. Wszystko super (szczególnie włosy :)), ale jak piszesz, że coś ma „ziołowy” zapach, to mi się przypomina ta zielona maść w Twojej lodówce, którą nazywasz kremem 😉

    A tak bardziej serio, to jak coś pachnie rośliną iglastą, to nie może być zły zapach 🙂

Skomentuj

