Zaz „Paris”

O tym, że jestem wielką fanką Zaz, pisałam trochę ponad rok temu, przy okazji premiery płyty Recto Verso.  Dwa tygodnie temu ukazał się kolejny album tej młodej francuskiej piosenkarki – Paris. Jego zapowiedź stanowiła nowa aranżacja piosenki Maurice’a Chevaliera „Paris sera toujours Paris”. Utwór magiczny, teledysk jeszcze piękniejszy. Zresztą zobaczcie sami:

Natychmiast poczułam się, jakbym przeniosła się na ulice Miasta Świateł.

Dlatego z niecierpliwością czekałam na pełną płytę i nie zawiodłam się. „Paris” to zbiór najpiękniejszych utworów o Paryżu w nowych aranżacjach. Znajdziecie tu zarówno nieśmiertelne „Champs Elysées”, przewrotną „La Parisienne”, jak i nostalgiczną „La complainte de la butte”. Miłośników dawnych gwiazd muzyki francuskiej z pewnością ucieszy duet z Charles’em Aznavourem, a wszyscy inni odpłyną, kołysani przez przepiękny, wibrujący głos Zaz.

Polecam wszystkim franko- i paryżofilom, a także amatorom kabaretu w dawnym wydaniu.

A poniżej moja ulubiona:

Skomentuj

