Wiosenne wyzwanie 2

Pierwsze wiosenne wyzwanie chwilowo diabli wzięli przez kontuzję kolana. Co prawda ćwiczenia na mięśnie brzucha z kolanami mają niewiele wspólnego, ale wolę nie ryzykować i wstrzymać się jeszcze kilka dni.

Dlatego nastała kolej na wyzwanie nr 2. Tym razem dotyczy zmiany sposobu odżywiania. Z zasady odżywiam się zdrowo. Nie jem rzeczy tłustych, mocno przetworzonych. Pilnuję 5 posiłków dziennie (a raczej mój wewnętrzny tasiemiec ich pilnuje 😉 i minimum 2 porcji owoców/warzyw dziennie. Alkoholu piję niewiele, jeśli już to wino i to głównie czerwone. Kawę od wielkiego dzwonu. Herbatę zazwyczaj zieloną albo zioła. Jednak moja dotychczasowa dieta miała jedną wadę. Kompletny brak urozmaicenia. Śniadanie i kolacja to zawsze były kanapki z ciemnym pieczywem i wędliną albo serem. Obiad: zupa (niestety często z mrożonki) i albo makaron z warzywami/owocami morza, albo ryż z warzywami, ewentualnie ryba.

Od jakiegoś tygodnia staram się jeść w sposób bardziej urozmaicony. W ten sposób zrobiłam pierwszą w życiu pastę jajeczną i pastę z tuńczyka (o paście z tuńczyka i perypetiach z nią związanych więcej tutaj). Zakupiłam pierwsze w swoim życiu awokado (na guacamole). Szykuję się do przygotowania pasty z makreli.

DSC_0454

Nadal są to rzeczy błyskawiczne w przygotowaniu, ale dużo ciekawsze smakowo niż kanapki z wędliną. Szczególnie jedzone na okrągło. Z obiadami musiałam pójść na pewne ustępstwo. Na gotowanie różnorodnych potraw brakuje mi czasu, a zwłaszcza pomysłu. Dlatego tu moje własne dania urozmaicę, kupując gotowe obiady – ale zdrowe, z pewnego źródła.

Nie wiem, czy dzięki takiemu urozmaiceniu będę zdrowsza, ale na pewno będę jeść z większą przyjemnością. Może nawet polubię jedzenie? 😉

Jedna uwaga do wpisu “Wiosenne wyzwanie 2

Skomentuj

