Risotto z pomidorami

Jestem wielką fanką dań ekspresowych. To risotto do nich z pewnością należy. Przepis zaczerpnęłam z książki Anny Starmach „Pyszne 25”, a z czasem trochę zmodyfikowałam.

IMG_20140114_145737

Składniki:
200 g ryżu do risotto
750 ml bulionu warzywnego (może być z kostki)
2 małe cebule
2 ząbki czosnku
40 dag tartego sera grana padano (który zastępuję parmezanem)
2 łyżki serka mascarpone (ponieważ nie używam na co dzień mascarpone i za pierwszym razem niemal całe opakowanie mi się zmarnowało, zastąpiłam go serkiem wiejskim do smarowania Piątnicy)
1 puszka pomidorów pelati
świeża bazylia
świeży tymianek
sól, pieprz
Ja dodaję jeszcze tabasco, żeby zaostrzyć smak.

Cebulę i czosnek siekamy i dzielimy na dwie porcje. Jedną podsmażamy w garnku, po czym dodajemy pomidory i posiekane zioła (dużo!), sól, pieprz, tabasco i zagotowujemy. Drugą porcję podsmażamy na maśle na patelni. Gdy cebula się zeszkli, dodajemy ryż i smażymy przez kilka minut. Stopniowo dolewamy bulion, za każdym razem czekając z kolejną porcją, aż ryż wchłonie poprzednią. Po jakichś 15 minutach do ryżu dolewamy sos pomidorowy, jeszcze chwilę dusimy. Na koniec dodajemy parmezan i serek wiejski. Solimy i pieprzymy do smaku.

Prawda, że prościzna?

Jedna uwaga do wpisu “Risotto z pomidorami

Skomentuj

