O winach ciąg dalszy

Już raz o winach było (o tutaj) i dalej twierdzę, że nie jestem najlepszą osobą do pisania w tym temacie – każdy koneser by mnie z pewnością wyśmiał. Moja wiedza w tym zakresie jest naprawdę znikoma, a kubki smakowe i zmysł powonienia niewystarczająco wyćwiczone. Ale jak tu się oprzeć pokusie opisania na blogu czegoś, co mi sprawiło tak ogromną przyjemność?  A oto bohater dnia (a właściwie dwóch bohaterów…)

IMG_20131220_190404

Château Mazails Médoc Cru Bourgeois 2011 Lidl 37,99 zł

(z trochę zalaną etykietą, bo już tradycyjnie ułamałam korek)

Wybrałam je po wczorajszej lekturze recenzji win z Lidla na Winicjatywie i nie tylko nie zawiodłam się, wręcz zaskoczyłam pozytywnie. Château Mazails jest cudownie kwaśne, z lekką goryczką. Garbniki dobrze wyważone. Jak napisał Wojciech Bońkowski: „Świetne, gładkie, łatwe, ale nie nazbyt ułatwione Bordeaux”. Likierowe, porzeczkowo-dębowe. Dobre wino w świetnej cenie. Pod warunkiem że ktoś lubi wina kwaśne.

Zachęcam do degustacji.

2 uwagi do wpisu “O winach ciąg dalszy

  1. Słuchałam kiedyś pewnego kipera, który twierdził, że najważniejsze, to ufać swoim kubkom smakowym właśnie… Jestem więc pewna, że Twój wybór był trafny 🙂

Skomentuj

