Zupa-krem z marchwi

IMG_20131106_161036

 

W piątek znajomi poczęstowali mnie pysznym kremem z marchwi. Był tak pyszny, że wczoraj po prostu MUSIAŁAM go ugotować. Nieważne, że była 22:00. Wyszedł całkiem całkiem. Lifemanagerka potwierdzi. Chociaż przecież ja nie umiem gotować. 😉

 

Składniki:

75 dag marchwi

1 posiekana, nieduża cebula

1 łyżka startego imbiru (albo więcej)

3,5 szkl bulionu drobiowego (ja miałam z kostki)

1/2 szkl niesłodzonego soku z pomarańczy

1/2 szkl śmietanki 36%

spora szczypta cynamonu

posiekany szczypiorek

sól, pieprz do smaku

W garnku podsmaż na oliwie imbir i cebulę – aż będzie szklista. Dodaj pokrojoną w plasterki marchew i bulion. Gotuj pod przykryciem około 30 min (aż marchew zmięknie). Dodaj sok z pomarańczy, cynamon, sól i pieprz do smaku. Zmiksuj. Dodaj śmietanę. Na talerzu posyp szczypiorkiem.

 Jak widzicie zupa ta ma jedną zaletę – jest banalnie prosta. Przepis pochodzi z jakiegoś dodatku do Gazety Wyborczej.

2 uwagi do wpisu “Zupa-krem z marchwi

Skomentuj

