Bomba czyli alfabet polskiego szołbiznesu

O książkach jeszcze nie było. Trochę to dziwne, bo czytać uwielbiam. Chociaż ostatnio faktycznie mniej książek pochłaniam. I niestety niewszystkie z nich okazują się godne uwagi. W pozytywnym albo negatywnym tego słowa znaczeniu.

Karolinę Korwin-Piotrowską kojarzę głównie z emitowanego w TVN Style „Magla towarzyskiego” i przyznam szczerze, wizerunek siebie, jaki tworzy w tym programie, nie pasuje mi. Bezpardonowa jazda po wszystkim i wszystkich dla samej idei krytykowania nie leży mi i tyle. Dlatego z pewną rezerwą sięgnęłam po „Bombę„. Tym bardziej, że już na pierwszej stronie autorka zapowiada:

„Uprzedzam: jeśli to czytasz, musisz być przygotowany na niezłą jazdę. Myślałeś, że coś wiesz o mnie i moich poglądach? Biedaku, dawałeś się wkręcić jak dziecko. Jestem jeszcze gorsza niż myślisz”.

IMG_20130817_170947

W pierwszym odruchu miałam odłożyć książkę na półkę, ale stwierdziłam, że zobaczę, czy autorka wywiązuje się z obietnicy. Nie wywiązuje. Na szczęście. Książka to przegląd najważniejszych postaci i zjawisk dzisiejszego showbiznesu. Przegląd autorski, jak zapowiada podtytuł. Napisany bardzo zgrabnym, inteligentnym językiem, z dystansem i poczuciem humoru. Świetna pozycja na wakacje. Książka do czytania z doskoku, w autobusie, metrze, u fryzjera. Zawsze wtedy, kiedy nie mamy czasu na głębsze analizy. Znajdziemy w niej nie tylko mnóstwo utrzymanej w dobrym tonie, konstruktywnej krytyki, lecz także wiele słów uznania dla osób i zjawisk wartościowych. Ciekawa pozycja zarówno dla osób na bieżąco śledzących świat mediów, jak i dla tych, którzy, tak jak ja, pozostają trochę z tyłu. Sama dla siebie wyciągnęłam z niej kilka filmów do obejrzenia, blogów do przeczytania, płyt do posłuchania.

Szczerze polecam.

4 uwagi do wpisu “Bomba czyli alfabet polskiego szołbiznesu

  1. Ja czytać uwielbiam więc do kolejeczki jak nic się ustawiam! A że zazwyczaj mój czas jest podzielony na drobne 10 minutówki między pracą a obiadem a pracą a kolacją, w wannie i chwilę pod kołdrą 🙂 to przyda się książka, która na chwilę da frajdę ale mózgu nie nadwyręży 🙂
    Pozdrawiam serdecznie
    p.s. będziesz na BAM 21 WRZEŚNIA W KRAKOWIE? Ja się chyba wybieram…a fajnie by było się poznać 🙂
    https://www.facebook.com/events/495246657218874/

Skomentuj

