Determinacja

Przeczytałam wczoraj wpis CatherineTheOwner o determinacji i nagle do mnie dotarło, że chociaż nigdy nie uważałam się za osobę zdeterminowaną, to właśnie jedna z głównych cech mojego charakteru. Na dodatek ta, dzięki której osiągnęłam wszystko, co mam.

Determinacja towarzyszyła mi od najmłodszych lat, w każdej sferze życia. W szkole dzięki niej miałam dobre oceny, dzięki niej zdałam maturę, skończyłam studia, zrobiłam prawo jazdy. W między czasie dzięki determinacji dostałam swoją pierwszą etatową pracę. Wyszłam wtedy z zasady, że jak nie drzwiami, to oknem, i faktycznie udało się.

Dzięki determinacji udało mi się wziąć kredyt, kupić mieszkanie,  samochód. Dzięki niej mogę pozwolić sobie na wyjazdy zagranicę, kosmetyki, fajne ciuchy.

Do wszystkiego, co mam, doszłam sama. Bez niczyjej pomocy. Zawsze wydawało mi się, że to normalne, że „samo się tak ułożyło”, że każdy tak może, tylko wystarczy chcieć. Właśnie – chcieć. Dopiero teraz do mnie dotarło, że to chcenie nie każdemu jest dane i że to bardzo ważna, bardzo pozytywna cecha charakteru.

A jak u Was z determinacją?

2 uwagi do wpisu “Determinacja

  1. Ja doszłam tu gdzie jestem po części dzięki determinacji, a częściowo dzięki… szczęściu do ludzi. Kiedyś na swojej zawodowej ścieżce spotkałam parę osób, które we mnie uwierzyły, które dostrzegły we mnie potencjał i dzięki szansom jakie od nich otrzymałam, jestem teraz tym, kim jestem,
    Ale teraz już nie będzie tak łatwo i bez determinacji się nie obejdzie ;).

    • Szkoda, że nie ma opcji „Lubię to” jak na fb 🙂 Ale faktycznie, ludzie, których spotykamy na swojej drodze, też mają duży wpływ na nasze życie. Czasem pozytywny, czasem negatywny. Chociaż od nas zależy, czy im na to pozwolimy.

Skomentuj

