Risotto z grzybami take 3

IMG_20131106_161539

Risotto z grzybami robiłam już dwa razy. Za każdym razem wychodziło zaledwie jadalne. A wszyscy mówią, że to taka świetna sprawa. Już gotowa byłam uznać, że po prostu ja z risottem jestem niekompatybilna, ale potem spróbowałam w Antice i szok…. Miłość na śmierć i życie. Dlatego zdecydowałam się na podejście trzecie. Wszak do trzech razy sztuka!

W obu przepisach, z których korzystałam do tej pory, było białe wino. Tym razem postanowiłam z niego zrezygnować, podobnie jak z natki pietruszki, i to był strzał w dziesiątkę. Risotto wyszło świetne. Chyba nawet lepsze od tego w Antice. Przepis poniżej; zdjęć nie będzie, bo jakoś mało fotogeniczna to potrwa.

Składniki:

litr bulionu (z kostki albo domowego)

500 g grzybów (ja miałam mrożone maślaki)

1 cebula

2-3 ząbki czosnku

200 g ryżu do risotto

50 g startego parmezanu

50 g masła

oliwa z oliwek

Grzyby podsmażyć na oliwie, aż odparuje woda, i przełożyć do miski.

Cebulę drobno posiekać, czosnek przecisnąć przez praskę i zeszklić na oliwie. Dodać ryż. Po kilku minutach wlać chochlę bulionu. W miarę jak ryż wchłania bulion, dolewać kolejne chochle, tak dług,o aż ryż będzie al dente. Trwa to ok. 15-20 minut. Jeśli po zużyciu całego bulionu ryż nadal będzie twardy, dolewać wodę. W połowie dodać grzyby. Na sam koniec dodać pokrojone w kostkę masło i starty parmezan.

Porcja na 3 osoby. Albo dla jednej na 3 dni.

2 uwagi do wpisu “Risotto z grzybami take 3

  1. Nigdy nie jadłam risotto! Bo nie przepadam za ryżem, więc sama risotto nie gotuję, a w restauracjach nie zamawiam ;). To kiedy mogę wpaść? 😀

Skomentuj

