Gotujemy

Kiedyś, kiedy dużo pracowałam z domu i lubiłam gotować, marzył mi się blog kulinarny w stylu Julie i Julia. Potem przestałam pracować w domu i zorientowałam się, że niestety nie bardzo umiem gotować. Owszem, gdy mam dobry przepis, najlepiej taki, gdzie nawet ilość soli i pieprzu jest DOKŁADNIE określona, zdarza mi się zrobić coś smacznego. Jednak „zdarza się” to najwłaściwsze określenie. Większość moich potraw jest jedynie jadalna. Dlatego zaniechałam marzeń  o blogu kulinarnym. Natomiast chętnie zbieram przepisy na przyjemne dania, które udało mi się okiełznać. Jedno z nich to moussaka zaczerpnięte z bloga cowkuchnipachnie. Trochę oszukane, ponieważ gotowałyśmy we cztery. Nie wiem, co by z tego wyszło, gdybym gotowała sama…

Najważniejsza zasada podczas przygotowywania moussaki: nigdy, NIGDY nie robimy jej, gdy jesteśmy głodni. Moussakę przygotowuje się jakieś 2 godziny. Czas ten można oczywiście trochę skrócić, grillując warzywa w piekarniku, a nie na patelni grillowej, jednak nie zyskamy wiele.

Druga zasada: beszamel. Tu trzeba cierpliwości. Na płycie elektrycznej wszystko robi się dużo wolniej niż na gazie. Również beszamel, który dodatkowo lubi się przypalać i grudzić. Nie wpadajcie w panikę, jeśli sos nie gęstnieje. Zgęstnieje, tylko trzeba cierpliwości.

A oto zdjęcia – niestety tylko z telefonu:

musaka1

musaka

Porcja na 4 osoby.

2 uwagi do wpisu “Gotujemy

Skomentuj

